Αξιοποίησε Σαν Επαγγελματίας Το Yoast SEO Στην WordPress Ιστοσελίδα Σου

Αν δεν το γνωρίζετε ήδη, το Yoast SEO είναι το πιο γνωστό και αποδοτικό SEO εργαλείο για WordPress ιστοσελίδες.

Μας επιτρέπει να ρυθμίσουμε όλα όσα αφορούν τις ελάχιστες απαιτήσεις που έχουν οι μηχανές αναζήτησης από μία ιστοσελίδα το 2017, χωρίς ιδιαίτερες γνώσεις και χρόνο.

Καθώς κρύβονται πολλά μέσα στο εργαλείο, φτιάξαμε έναν αναλυτικό οδηγό,  που μπορεί να οδηγήσει έναν αρχάριο σε κάθε βήμα, ή να συμπληρώσει κενά σε SEO επαγγελματίες.

1 – Εγκατάσταση του plugin Yoast SEO

Εγκατάσταση μέσω WordPress

Περιηγηθείτε στο μενού Πρόσθετα -> Νέο Πρόσθετο (Plugins -> Add New) και ψάξτε για το yoast seo.

Επιλέξτε εγκατάσταση, και έπειτα ενεργοποίηση, ώστε να ολοκληρώσετε τη διαδικασία της εγκατάστασης.

Χειροκίνητη εγκατάσταση

Αν θέλετε να κάνετε χειροκίνητα την εγκατάσταση, απλά περιηγηθείτε εδώ για να κατεβάσετε το εργαλείο Yoast SEO, και έπειτα πηγαίνετε Πρόσθετα -> Νέο πρόσθετο -> Μεταφόρτωση Πρόσθετου (Plugins -> Add New -> Upload Plugin) και επιλέξτε το αρχείο που κατεβάσατε.

2 – Απαραίτητες ρυθμίσεις πριν την έναρξη χρήσης του Yoast

Κατευθυνθείτε στο SEO -> Dashboard -> Features και ενεργοποιήστε την επιλογή Advanced settings pages.

Μην ξεχάσετε να αποθηκεύσετε τις αλλαγές σας.

Έτσι, θα αποκτήσουμε πρόσβαση σε πολλές χρήσιμες ρυθμίσεις του εργαλείου, που είναι «κρυφές» με την πρώτη ματιά, και απαραίτητες για την ορθή και εξατομικευμένη SEO βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας.

Επίσης, μόνο στην περίπτωση που γνωρίζετε ήδη τι σημαίνει noindex και canonical, και θέλετε να δώσετε την επιλογή στους αρθογράφους σας να βλέπουν αυτές τις επιλογές, μπορείτε να το διαχειριστείτε από το μενού SEO -> Dashboard – > Security, ενεργοποιώντας την αντίστοιχη επιλογή.

3 – Στοιχεία ιστοσελίδας και κοινωνικών δικτύων

Δηλώνοντας τα απαραίτητα στοιχεία επικοινωνίας της ιστοσελίδας σας, όπως και συνδέοντας τους Webmasters λογαριασμούς σας, μπορείτε να δηλώσετε με σιγουριά τους σωστούς συνδέσμους που αφορούν την επιχείρησή σας, όπως και τους αντίστοιχους τεχνικούς λογαριασμούς.

Your Info – Σχετικά με την Ιστοσελίδα

Εδώ διαλέγετε το επίσημο brand name της ιστοσελίδας σας, καθώς θα χρησιμοποιηθεί αυτόματα σε όλα τα meta titles του περιεχομένου σας (π.χ. σελίδα επικοινωνίας -> «Επικοινωνήστε Μαζί Μας | MySite»).

Αν σας ξέρουν και με κάποιο άλλο όνομα, καλό είναι να το συμπληρώσετε στο Alternate name (π.χ. η επίσημη επωνυμία της επιχείρησης αντί του διακριτικού τίτλου, η μετάφραση του ονόματος από Αγγλικά σε Ελληνικά κλπ.) Συμπληρώστε το πεδίο μόνο εάν υπάρχει λόγος.

Εταιρεία ή Άνθρωπος;

Βοηθήστε τη Google να καταλάβει καλύτερα ποιοι είστε, επιλέγοντας company or person.

Στην περίπτωση του ανθρώπου, απλά συμπληρώστε το επίσημο όνομά σας στη γλώσσα στόχευσης που σας ενδιαφέρει.

Στην περίπτωση της επιχείρησης, συμπληρώστε πάλι το brand name σας, και ανεβάστε το logo σας σε καλή ποιότητα, και τετράγωνη ανάλυση.

Your social profiles – Σύνδεση κοινωνικών δικτύων

Μέσω του Yoast έχουμε επίσης την επιλογή να δηλώσουμε στις μηχανές αναζήτησης τους social media λογαριασμούς που ανήκουν στην ιστοσελίδα.

Αν και όχι εκτενής λίστα, σίγουρα μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της Ελληνικής αγοράς στο 99%, οπότε είμαστε καλυμμένοι!

Στην εποχή του sharing, είναι απαραίτητο να βεβαιωθούμε πως ο κώδικας της ιστοσελίδας μας είναι κατάλληλος για την διαμοίραση του περιεχομένου στα κοινωνικά δίκτυα.

Ευτυχώς το Yoast SEO φροντίζει για αυτό, και επιπλέον μας δίνει την δυνατότητα να θέσουμε κάποια defaults ή έξτρα ρυθμίσεις, που αφορούν τις ιδιαιτερότητες του κάθε ξεχωριστού δικτύου.

Ρυθμίσεις Facebook SEO

Ξεκινώντας με το πιο βασικό social network από όλα, πάμε να ρυθμίσουμε το Facebook.

Εδώ αφήνουμε ενεργοποιημένο το Open Graph meta data, καθώς περιέχει έτοιμο κώδικα για την ιστοσελίδα μας, που στην ουσία «μεταφράζει» καλύτερα το περιεχόμενό μας για διαμοίραση στο Facebook.

Έπειτα, συμπληρώνουμε τα στοιχεία της αρχικής σελίδας, που είναι και τα σημαντικότερα, ως εξής:

Είναι επίσης άκρως σημαντικό να επιλέξουμε μία default φωτογραφία που θα εμφανίζεται όταν κάποιος μοιραστεί το περιεχόμενό μας, και το facebook δεν καταφέρει να βρει κάποια άλλη φωτογραφία.

Βεβαιωθείτε πως η φωτογραφία σας είναι στο κατάλληλο μέγεθος για facebook shares (1200 x 630 pixels), και επιλέξτε μία εικόνα γενικού ενδιαφέροντος με το logo σας, και ελάχιστο κείμενο.

Τέλος, μπορείτε να προσθέσετε τον Διαχειριστή της Facebook σελίδας σας, ώστε να δώσετε στο Yoast πρόσβαση στα Facebook Insights σας.

Για να το κάνετε, απλά πατήστε Add Facebook admin, γράψτε το όνομα του διαχειριστή όπως εμφανίζεται στο Facebook, και έπειτα μπείτε εδώ, για να βρείτε το Facebook ID του.

Ρυθμίσεις Twitter SEO

Στην επόμενη σελίδα έχουμε το Twitter, με πολύ άμεσες και εύκολες ρυθμίσεις.

Απλά ενεργοποιήστε τον αντίστοιχο κώδικα «μετάφρασης» του Twitter, το Twitter card meta data.

Στη συνέχεια διαλέξτε ανάμεσα από δύο τύπους καρτών, που αφορούν το περιεχόμενο ιστοσελίδων, και αποθηκεύστε τις αλλαγές σας.

Αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε App Cards ή Player Cards, μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα στο επίσημο εγχειρίδιο προγραμματιστών του Twitter.

Ρυθμίσεις Pinterest SEO

Το Pinterest χρησιμοποιεί τα ίδια meta data με το Facebook, οπότε αν έχετε ενεργοποιήσει το Open Graph στο προηγούμενο βήμα, είστε έτοιμοι και για το Pinterest.

Έχουμε επίσης την έξτρα επιλογή, να κάνουμε άμεσα την επιβεβαίωση της ιστοσελίδας μας με το Pinterest, χωρίς την γνώση κάποιου κώδικα. Απλά επικολλήστε το meta tag που σας δίνει το Pinterest στο παρακάτω πεδίο, και αποθηκεύστε τις αλλαγές σας.

Ρυθμίσεις Google+ SEO

Τελειώνοντας με τις ρυθμίσεις των κοινωνικών δικτύων, έχουμε την έξτρα επιλογή να προσθέσουμε το link του Google+ Brand Page μας για άλλη μία φορά, καθώς «τραβάει» τις πληροφορίες του about page μας για έξτρα δεδομένα στις μηχανές αναζήτησης.

4 – Επιβεβαίωση ιστοσελίδας με Google, Bing & Yandex Webmasters

Πηγαίνετε στο μενού SEO -> Dashboard -> Webmaster Tools, και επικολλήστε στην κάθε υπηρεσία το ειδικό meta tag που σας παρέχεται για την επιβεβαίωση της ιδιοκτησίας σας.

Διαβάστε περισσότερα σχετικά με την επιβεβαίωση και εγκατάσταση του Google Search Console (Google Webmasters) στην ιστοσελίδα σας.

Σχετικά με την αντίστοιχη διαδικασία για τα Bing & Yandex Webmasters θα ετοιμάσουμε έναν αντίστοιχο οδηγό σύντομα, μέχρι τότε μπορείτε να ακολουθήσετε τις οδηγίες του Bing και του Yandex αντίστοιχα.

5 – Titles & Metas – Ρυθμίστε τους αυτόματους τίτλους και περιγραφές για όλο το περιεχόμενο

Κατευθυνθείτε στο μενού SEO -> Titles & Metas για να βρείτε όλες τις  ρυθμίσεις που αφορούν τους Τίτλους και Περιγραφές που διαβάζουν οι μηχανές αναζήτησης για κάθε τύπο περιεχομένου.

Διαχωριστής Τίτλου

Ο διαχωριστής (Title Separator) είναι το σύμβολο που θα μπαίνει αυτόματα ενδιάμεσα στον Τίτλο του περιεχομένου, και το όνομα που έχετε διαλέξει για την ιστοσελίδα σας.

π.χ. Επικοινωνήστε Μαζί Μας | MySite

Αρχική Σελίδα

Η αρχική σελίδα έχει το δικό της σημείο για να συμπληρώσετε το επιθυμητό Meta Title & Meta Description, και βρίσκεται στην καρτέλα Homepage.

Τύποι Άρθρων & Κατηγορίες

Στις καρτέλες Post Types, Taxonomies & Archives, θα βρούμε ρυθμίσεις για όλους τους τύπους περιεχομένου που υποστηρίζει η WordPress ιστοσελίδα μας.

Εκεί, μπορούμε πέρα από το να επιλέξουμε το template που θα έχουν οι Τίτλοι και οι Περιγραφές, να διαλέξουμε αν το κομμάτι περιεχομένου θα γίνεται index, αν θα εμφανίζεται και η ημερομηνία στο snippet των μηχανών αναζήτησης, όπως και αν θα εμφανίζονται οι ρυθμίσεις του Yoast μέσα στο ίδιο το κομμάτι περιεχομένου (π.χ. αν θα γίνεται μέσα σε ένα άρθρο, να αλλάξουμε τους Τίτλους κλπ.)

Σας προτείνουμε τα εξής:

  • Κάντε index όλους τους σημαντικούς τύπους περιεχομένου, κατηγορίες κλπ.
  • Ενεργοποιήστε την ημερομηνία μόνο σε κομμάτια που έχει νόημα (π.χ. άρθρα)
  • Ενεργοποιήστε το Yoast SEO Meta Box παντού, εκτός αν έχετε ένα καλύτερο λόγο για να μη το κάνετε.

Άλλες Ρυθμίσεις

Στην τελευταία καρτέλα, Other, θα βρούμε μερικές ακόμα ρυθμίσεις που αφορούν το indexation από τις μηχανές αναζήτησης.

Στην 1η ρύθμιση, που αφορά το index των sub-pages (π.χ. mysite/category/boots/page/2/), σας προτείνουμε να μην κάνετε index. Δεν μπορούμε να προβλέψουμε πάντα το περιεχόμενο των επόμενων σελίδων, και το πιθανότερο είναι πως θα δημιουργήσουμε πάρα πολύ duplicate content, το οποίο μόνο θα βλάψει τις κατατάξεις μας στις μηχανές αναζήτησης.

Και πάλι, αν έχετε κάποιο σημαντικό λόγο να κάνετε index τα sub-pages, προχωρήστε με προσοχή.

Στο επόμενο βήμα θα συμφωνήσουμε με το Yoast SEO, δεν βρίσκουμε τον παραμικρό λόγο που θα θέλατε να χρησιμοποιήσετε meta keywords στην ιστοσελίδα σας, αλλά αν θέλετε μπορείτε να το κάνετε ενεργοποιώντας την επιλογή, που θα σας ανοίξει το πεδίο για meta keywords σε όλα τα σημεία που βρίσκεται το Yoast SEO meta box.

Σαν τελευταία επιλογή, μπορούμε να αποτρέψουμε τις μηχανές αναζήτησης από το να χρησιμοποιούν την περιγραφή του DMOZ για την ιστοσελίδα μας στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Η ετικέτα noodp υπάρχει ούτως ή άλλως όταν έχετε διαλέξει τους δικούς σας Τίτλους ή Περιγραφές για το περιεχόμενο.

Εμείς αφήνουμε την επιλογή στο disabled.

6 – XML Sitemaps – Πως να ελέγξετε τον χάρτη ιστότοπού σας μέσω του Yoast

Η δημιουργία και διατήρηση ενός XML Sitemap μέσω του Yoast είναι πολύ άμεση.

Πηγαίνετε στο μενού SEO -> XML Sitemaps, και σαν 1ο βήμα ενεργοποιήστε την επιλογή sitemap functionality.

Μπείτε στον σύνδεσμο που σας δίνει το Yoast, για να πάρετε μία ιδέα από το πως είναι το sitemap της ιστοσελίδας σας.

Έπειτα, μπορείτε να ενεργοποιήσετε / απενεργοποιήσετε τους τύπους περιεχομένου που θέλετε να εμφανίζονται στο sitemap και τις μηχανές αναζήτησης, όπως κάναμε αντίστοιχα στο κομμάτι 5 – Titles & Metas.

Προσοχή! Ο χάρτης ιστότοπου είναι μια γενικότερη «ευκολία» προς τις μηχανές αναζήτησης να διαβάζουν πιο άμεσα το περιεχόμενό σας, και να ενημερώνονται πιο εύκολα για τις ανανεώσεις αυτού, όπως και την προσθήκη νέου περιεχομένου. Αν αφαιρέσετε κάποιον τύπο περιεχομένου από το sitemap, δεν θα απαγορέψετε στις μηχανές αναζήτησης να καταχωρήσουν το περιεχόμενο. Για αυτή τη δουλειά έχουμε το noindex στο κομμάτι 5. Το sitemap δεν είναι απαραίτητο για να καταχωρηθεί η ιστοσελίδα σας, απλά βοηθάτε περαιτέρω τις μηχανές αναζήτησης στο να το κάνουν.

7 – Προχωρημένες επιλογές – Που κρύβονται οι υπόλοιπες ρυθμίσεις

Εδώ γίνονται λίγο πιο σύνθετα τα πράγματα, καθώς κρύβονται κάποιες πιο ιδιαίτερες ρυθμίσεις, για ιδιαίτερες περιπτώσεις.

Συνοπτικά, μπορείτε να κάνετε τα παρακάτω:

  • Να προσθέσετε breadcrumbs του Yoast SEO στο περιεχόμενό σας, αν δεν σας παρέχεται από το θέμα που χρησιμοποιείτε.
  • Να αφαιρέσετε το «category» από το url των κατηγοριών.
  • Να κάνετε redirect όλες τις σελίδες πολυμέσων, στα αντίστοιχα κομμάτια περιεχομένου που ανήκουν.
  • Να αφαιρέσετε τα «stop words» από τα αυτόματα url του περιεχομένου σας.

8 – Άλλα εργαλεία του Yoast SEO για περαιτέρω διεργασίες

Το τελευταίο κομμάτι που θα μας απασχολήσει, είναι τα 3 επιπλέον εργαλεία που προσφέρει το Yoast.

Bulk Editor – Μαζική επεξεργασία Τίτλων & Περιγραφών

Ίσως το πιο χρήσιμο εργαλείο του Yoast, το bulk editor μας δίνει τη δυνατότητα να επεξεργαστούμε όλους τους Τίτλους και τις Περιγραφές του περιεχομένου μας από ένα σημείο.

Δεν θα το χρειαστούν μόνο οι SEO experts (όπου είναι απαραίτητο), αλλά θα σώσει χρόνο στον κάθε webmaster, όπως και θα του δώσει μία ολοκληρωμένη εικόνα για όλους τους τίτλους και περιγραφές της σελίδας.

Εμείς το χρησιμοποιούμε πάντα σε συνδυασμό με την Επισκόπηση SEO Ζητημάτων της πλατφόρμας IP SEO Tools, καθώς βλέπουμε όλα τα προβλήματα, και ξέρουμε που να πάμε να τα διορθώσουμε.

File Editor – Επεξεργασία αρχείου robots.txt & .htaccess

Εδώ το Yoast μας δίνει πρόσβαση σε 2 σημαντικά αρχεία του server.

Το robots.txt αφορά την πρόσβαση των crawlers στην ιστοσελίδα μας, οπότε μπορούμε να δηλώσουμε ποιους φακέλους / περιεχόμενο επιτρέπουμε να ψάξει και καταχωρήσει, και ποιους όχι.

Περισσότερα σχετικά με τη σωστή δημιουργία του robots.txt αρχείου μέσω του Yoast, μπορείτε να διαβάσετε στο 3ο κομμάτι του οδηγού για το Search Console.

Το .htaccess είναι ένα αρχείο που δεν θέλετε να πειράξετε, εκτός αν έχετε βαθύτερες γνώσεις γύρω από το server-side programming. Αν προσθέσετε / αφαιρέσετε έστω και ένα λάθος χαρακτήρα, είναι το πιθανότερο να μην δουλεύει καθόλου ολόκληρη η ιστοσελίδα σας.

Import / Export – Εισαγωγή & εξαγωγή ρυθμίσεων / δεδομένων

Σε αυτό το σημείο μπορείτε να κάνετε 3 πράγματα:

  • Να εισάγετε τις ρυθμίσεις μίας εγκατάστασης του Yoast σε άλλη ιστοσελίδα.
  • Μέσω των αρχείων που θα πάρετε από την εξαγωγή δεδομένων.
  • Ή να εισάγετε τα δεδομένα που έχετε από κάποιο άλλο εργαλείο SEO του WordPress.

Συγκεκριμένα, μπορείτε να εισάγετε δεδομένα, κατευθείαν από τα plugins:

9 – Το επόμενο βήμα

Συγχαρητήρια! Μόλις γλιτώσατε 150€-250€ από τις SEO ανάγκες της ιστοσελίδας σας (τουλάχιστον αν υπολογίσουμε τις φυσιολογικές χρεώσεις για την εγκατάσταση / διαχείριση του Yoast SEO, και όχι τις «απάτες» που συναντάμε καθημερινά στην Ελλάδα του 2017).

Σε κάποιους μπορεί να φάνηκε απλός ο οδηγός, σε άλλους πιο σύνθετος, σημασία έχει η σημαντικότητα όλων των βημάτων που ακολουθήσαμε, για την καλύτερη κατανόηση και SEO βελτιστοποίηση μίας WordPress ιστοσελίδας, χρησιμοποιώντας απαραίτητα, αλλά παραδόξως δωρεάν εργαλεία.

Αν σας ενδιαφέρει να αναλάβετε εξ’ ολοκλήρου το SEO της ιστοσελίδας σας με χαμηλό κόστος, ή να αυτοματοποιήσετε το SEO των πελατών σας, σίγουρα διαβάστε περισσότερα για την πλατφόρμα μας IP SEO Tools.

Εκεί προχωράμε σε πιο απαραίτητες δουλειές, που αφορούν το Τεχνικό SEO και την on-page / off-page SEO βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας, όπως και αρκετά ακόμα που δεν αξίζει να αναφέρουμε σε αυτό το άρθρο.