Google Search Console – Ρύθμισε Το SEO Της Ιστοσελίδας Σου Βήμα-Βήμα

Όπως είναι γνωστό, η Google μας προσφέρει δύο παντοδύναμα εργαλεία για την ανάλυση της ιστοσελίδας μας. Τα γνωστά σε όλους Google Analytics, και το γνωστό σε.. λιγότερους Google Search Console.

Η πλατφόρμα Google Webmasters για τους παλιούς (και ο σύνδεσμος παραμένει https://www.google.com/webmasters/ παρ’ όλο το re-branding σε Search Console), προσφέρει μερικές απαραίτητες δυνατότητες για νέες (και παλιές) ιστοσελίδες.

Για τον παρακάτω οδηγό θα θεωρήσουμε πως προσθέτουμε μία νέα ιστοσελίδα μέσα στην πλατφόρμα, ώστε να είναι πιο εύκολο να ακολουθήσουμε την σωστή σειρά των κινήσεων, όπως και να επεξηγήσουμε τα πιο ανεπτυγμένα εργαλεία. Δεν αλλάζει τίποτα αν έχετε ήδη προσθέσει την ιστοσελίδα σας στο Search Console, απλά ακολουθήστε τα βήματα που έχετε παραλείψει, και βεβαιωθείτε πως έχετε κάνει σωστά τα υπάρχοντα.

1 – Προσθήκη νέας ιστοσελίδας στο Google Search Console

Το Search Console είναι άλλη μία από τις εφαρμογές στο οικοσύστημα της Google, αυτό σημαίνει πως ένας Google λογαριασμός είναι αρκετός για να διαχειρισθείτε τα εργαλεία στην ιστοσελίδα σας.

(Δεν είναι απαραίτητο να χρησιμοποιήσετε το εταιρικό email σας για την χρήση του Search Console, αντιθέτως “βολεύει” καλύτερα το προσωπικό σας email, ειδικά εάν διαχειρίζεστε πολλαπλές ιστοσελίδες, καθώς μπορείτε να το κάνετε μέσα από τον ίδιο λογαριασμό).

Αν δεν έχετε ήδη εγγραφεί στην υπηρεσία, απλά ακολουθήστε τα βήματα σε αυτόν τον σύνδεσμο.

Μόλις συνδεθείτε, επιλέξτε “Προσθήκη Ιδιότητας” πάνω δεξιά, και συμπληρώστε την ιστοσελίδα σας.

Έπειτα θα σας ζητηθεί να αποδείξετε την ιδιοκτησία της ιστοσελίδας σας, με την μέθοδο της επιλογής σας.

Η συνιστώμενη μέθοδος είναι αρκετά άμεση και εύκολη, απλά ακολουθήστε τις αναλυτικές οδηγίες. Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να κατεβάσετε το αρχείο της HTML επιβεβαίωσης, και να το ανεβάσετε στο root του domain σας (δηλαδή τον αρχικό φάκελο στον server σας mysite.com -> public_html -> ανέβασμα αρχείου). Αφού επιβεβαιώσετε πως ανέβηκε απλά πατήστε επιβεβαίωση.

Αν χρησιμοποιείτε WordPress η ζωή σας είναι ακόμα πιο εύκολη με το plugin Yoast SEO, καθώς μπορείτε απλά να επικολλήσετε την Ετικέτα HTML μέσω του WordPress, στο μενού SEO -> Dashboard -> Webmaster Tools -> Google Search Console.

Με www. ή χωρίς;

Θα χρειαστεί να περάσετε την ιστοσελίδα σας και με τους δύο τρόπους. Δηλαδή δύο διαφορετικές ιδιότητες, http://www.mysite.gr και http://mysite.gr (ή https ανάλογα με το domain σας).

Έπειτα, απλά πηγαίνετε στο γρανάζι πάνω δεξιά (πρέπει να είστε μέσα στην ιδιότητα) και επιλέξτε Ρυθμίσεις ιστότοπου. Μετά απλά ορίστε τον Προτιμώμενο τομέα στην αντίστοιχη επιλογή.

2 – Σύνδεση Search Console με Google Analytics

Το επόμενο λογικό βήμα είναι η σύνδεση του Search Console με τον Google Analytics λογαριασμό σας.

Έτσι, θα μπορείτε να βλέπετε όλα τα σημαντικά δεδομένα μέσα στο Analytics, χωρίς να χρειάζεται να πηγαίνετε “μπρος-πίσω” στις πλατφόρμες.

Απλά πατήστε “Ιδιότητα Google Analytics” στο γρανάζι που χρησιμοποιήσαμε και προηγουμένως, και επιλέξτε την ιστοσελίδα σας από την λίστα.

Σύνδεση Google λογαριασμών με IP SEO Tools

Καθώς ξέρουμε πόσο απαραίτητα είναι τα δεδομένα των δύο εργαλείων της Google στην ανάλυση και SEO βελτιστοποίηση της σελίδας σας, η σύνδεση με τους δύο λογαριασμούς γίνεται αβίαστα μέσω της πλατφόρμας μας.

Απλά περιηγηθείτε στο μενού Ανάλυση Marketing -> Ανάλυση Ιστοσελίδας, και έπειτα Ανάλυση Marketing -> Google Search Console, και ακολουθήστε τα απλά βήματα για να συνδέσετε αυτόματα τους λογαριασμούς σας.

3 – Δημιουργία & ρυθμίσεις του αρχείου robots.txt

Το robots.txt είναι ένα απλό αρχείο “notepad”, που βρίσκεται στο root της ιστοσελίδας σας, και ενημερώνει τα crawler bots (δηλαδή τους αυτόματους αλγόριθμούς που αναλύουν και καταχωρούν την σελίδα σας στις μηχανές αναζήτησης), για τυχόν σημεία τα οποία θέλετε να επιτρέψετε ή να απαγορέψετε την πρόσβαση.

Ήταν μία συνηθισμένη τακτική να απαγορεύουμε φακέλους με css / js αρχεία, τον φάκελο με τα plugins κλπ. Πλέον το αποφεύγουμε πλήρως.

Το Googlebot και οι αντίστοιχες “αράχνες”, έχουν φτάσει στο σημείο να βλέπουν τον κώδικα της ιστοσελίδας μας, ακριβώς όπως ένας άνθρωπος. Για να το καταφέρουν όμως αυτό, χρειάζονται όλους τους φακέλους που αναφέραμε, καθώς είναι απαραίτητος κώδικας τόσο στον σχεδιασμό, όσο και την εμπειρία των χρηστών.

Με λίγα λόγια, πλέον δεν χρειαζόμαστε robots.txt, απλά σας καλή τακτική, δημιουργούμε ένα στο οποίο επιτρέπουμε την πρόσβαση παντού, σε όλα τα crawlers.

Χειροκίνητη δημιουργία robots.txt

Απλά δημιουργήστε ένα txt αρχείο με το Notepad σε Windows ή το TextEdit σε Mac, και επικολλήστε τον παρακάτω κώδικα:

User-agent: *
Allow: /

Αυτό με λίγα λόγια σημαίνει πως επιτρέπουμε σε όλα (*) τα crawlers (user-agent), να επικσεφτούν όλα τα directories του domain μας, μετά το “/”. Δηλαδή όλο το mysite.gr/.

(Αν θέλουμε να απαγορέψουμε ένα φάκελο, απλά συμπληρώνουμε Disallow: /wp-admin/ ή το φάκελο που θέλουμε).

Δημιουργία robots.txt σε WordPress

Απλά περιηγηθείτε στο μενού του Yoast, SEO -> Tools -> File Editor, και αντικαταστήστε τον κώδικα που θα βρείτε με τον παραπάνω.

Έπειτα πατήστε Save changes to Robots.txt και είστε έτοιμοι!

Επιβεβαίωση Robots.txt με Search Console

Σαν τελευταίο βήμα, θέλουμε να επιβεβαιώσουμε πως όντως επιτρέπουμε την πρόσβαση στο Googlebot, γι’ αυτό πηγαίντε πίσω στο Search Console, στο μενού Ανίχνευση -> robots.txt Tester, και έπειτα πατήστε Δοκιμή.

Θα ενημερωθείτε πως η πρόσβαση επιτρέπεται κανονικά.

4 – Δημιουργία & καταχώρηση του χάρτη ιστότοπου (sitemap)

Το sitemap είναι το σημαντικότερο βήμα του οδηγού, πρέπει όμως να έχουμε βεβαιωθεί πως τα 3 πρώτα έχουν γίνει απόλυτα σωστά, και δεν εμφανίζονται errors σε κάποια από τα βήματα της διαδικασίας.

Τότε, είμαστε έτοιμοι να δηλώσουμε και το sitemap της ιστοσελίδας μας.

Δημιουργία xml sitemap

Κακά τα ψέματα, το μεγαλύτερο ποσοστό των webmasters, ειδικά στην Ελλάδα χρησιμοποιούν WordPress. Καθώς ο χώρος μας είναι περιορισμένος για να μπούμε σε λεπτομέρειες για το πως θα δημιουργήσετε ένα sitemap “εκτός-WordPress”, θα το αφήσουμε για ένα μελλοντικό άρθρο.

Οφείλουμε να αναφέρουμε πάντως πως μέσω της πλατφόρμας IP SEO Tools, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα sitemap της ιστοσελίδας σας (ανεξάρτητα από την πλατφόρμα π.χ. Drupal, Joomla κλπ) με ένα κλικ, και αυτόματα να καταχωρηθεί στο Google, το Bing & το Yahoo, ώστε να μην χάσετε περαιτέρω χρόνο.

Θα μπορείτε επίσης να παρακολουθήσετε πόσες σελίδες έχουν καταχωρηθεί μέχρι τώρα.

Δημιουργία sitemap σε WordPress

Άλλη μία φορά, την λύση μας δίνουν τα εργαλεία Yoast SEO. Υπάρχουν βέβαια δεκάδες ακόμα επιλογές, όμως όπως είναι γνωστό δεν είναι καλή τακτική να ανεβάζουμε πολλά plugins σε μία ιστοσελίδα, οπότε αφού το Yoast καλύπτει τόσα σημαντικά κομμάτια, καλύπτει και εμάς.

Απλά πηγαίνετε στο μενού SEO -> XML Sitemaps , και βεβαιωθείτε πως:

α) η επιλογή είναι ενεργοποιημένη

β) όταν μπαίνετε στο link όλα δουλεύουν κανονικά

Καταχώρηση sitemap στο Search Console

Κατευθυνθείτε στο μενού Ανίχνευση -> Χάρτες ιστότοπου, και πατήστε Προσθήκη / Δοκιμή Ιστότοπου.

Πρώτα θα κάνουμε την δοκιμή μας, για να βεβαιωθούμε πως δεν υπάρχουν λάθη.

  • Συμπληρώστε το link του sitemap σας και πατήστε Δοκιμή.
  • Εφόσον δεν υπάρχουν σφάλματα, προσθέστε πάλι τον σύνδεσμό σας, μόνο που αυτή την φορά θα πατήσετε Υποβολή.

Είστε έτοιμοι! Είτε καταχωρήσετε το sitemap σας είτε όχι (και αν δεν έχετε κάποια ετικέτα noindex ή κάποιο μπλοκ στο robots.txt), οι μηχανές αναζήτησης θα ανιχνεύσουν την ιστοσελίδα σας ούτως ή άλλως.

Παρ΄ όλα αυτά η καταχώρηση του χάρτη ιστότοπου θεωρείται πολύ καλή τακτική για δύο λόγους:

  • Βοηθάει μία τελείως καινούρια ιστοσελίδα να καταχωρηθεί πιο γρήγορα από τις μηχανές αναζήτησης.
  • Βεβαιώνετε την επίσημη δομή της ιστοσελίδας σας όπως σχεδιάστηκε, μέσα από τον αναγνωρισμένα επίσημο λογαριασμό σας στη Google.

Μπορεί μερικοί marketers να υποστηρίξουν πως είναι “χάσιμο χρόνου” τα παραπάνω βήματα setup του Google Search Console, και πως είναι ξεπερασμένα.

Σίγουρα, δεν σημαίνει πως αν κάνετε τα παραπάνω θα “βγείτε πρώτοι σε όλες τις λέξεις κλειδιά”, όμως το ερώτημα είναι, θέλετε να χρησιμοποιήσετε τα επίσημα εργαλεία της Google στην ιστοσελίδα σας σωστά, λάθος ή καθόλου;

Εμείς σίγουρα θα προσπαθήσουμε να έχουμε ένα “καθαρό” search console στις ιστοσελίδες των πελατών μας, καθώς ξέρουμε πως η εμπιστοσύνη είναι αμοιβαία, και ένα από τα πιο σοβαρά metrics της Google.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here